Afhalen of bezorgen mogelijk

Algemene voorwaarden

Artikel 1 Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Opdrachtnemer: de vennootschap onder firma MMOOD Wine & Food V.O.F., tevens handelend onder de naam Chefs on Wheels, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder het nummer 70811431 en gevestigd te Velserbroek;
  2. Opdrachtgever: iedere natuurlijke en/of rechtspersoon die aan Opdrachtnemer de opdracht verstrekt tot het leveren van Diensten;
  3. Diensten: het organiseren van cateringactiviteiten in de meest ruime zin, waaronder, maar niet beperkt tot, evenementen, diners, borrels, recepties en feesten, dan wel het leveren van levensmiddelen in de meest ruime zin, waaronder, maar niet beperkt tot, het leveren van maaltijden, wijn, delicatessen, (non)alcoholische dranken e.d.;
  4. Overeenkomst: de overeenkomst waarbij Opdrachtnemer zich jegens Opdrachtgever verbindt tot het verrichten van één of meer Diensten op de aangegeven datum en tijdstip en de afgesproken locatie tegen de overeengekomen prijs.

Artikel 2 Algemeen

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte, order en overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.
  2. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn alleen bindend tussen partijen indien zij expliciet en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  4. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. Opdrachtnemer en Opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht worden genomen.
  5. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Een voorgenomen wijziging wordt bekend gemaakt op de website van Opdrachtnemer (mmoodwineandfood.nl). Wijzigingen treden in werking dertig (30) dagen na de bekendmaking.

Artikel 3 Offertes en aanbiedingen

  1. Alle offertes en aanbiedingen van Opdrachtnemer zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte en/of aanbieding een termijn voor aanvaarding is gesteld.
  2. Opdrachtnemer kan niet aan haar offertes of aanbiedingen worden gehouden indien Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
  3. De in een offerte of aanbieding vermelde prijzen zijn exclusief btw en andere heffingen van overheidswege, eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen eventuele verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven.
  4. Prijzen voor de te leveren diensten met betrekking tot cateringactiviteiten in de ruimste zin worden berekend aan de hand van het aantal door de Opdrachtgever opgegeven personen, tenzij anders aangegeven.

Artikel 4 De Overeenkomst

  1. De overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever komt tot stand zodra Opdrachtnemer schriftelijk de acceptatie van de offerte en/of aanbieding door Opdrachtgever heeft bevestigd.
  2. Opdrachtnemer is gerechtigd de overeengekomen prijs van nog te leveren diensten en goederen in de meest ruime zin te verhogen indien na een offerte of na het tot stand komen van de overeenkomst de kosten van de grondstoffen en/of bij derden in te kopen diensten, en/of van overheidswege een verhoging hebben ondergaan. Daarnaast is Opdrachtnemer gerechtigd de overeengekomen prijzen van de nog te leveren diensten en goederen in de meest ruime zin te verhogen indien het spoedeisend karakter van de overeenkomst dusdanig is dat dit additionele kosten voor Opdrachtnemer met zich meebrengt.
  3. Indien de overeengekomen prijs afhankelijk is van het aantal door Opdrachtgever opgegeven personen, kan Opdrachtgever tot uiterlijk vijf werkdagen voor de overeengekomen datum waarop Opdrachtnemer de diensten zal verrichten het opgegeven aantal personen wijzigen.
  4. Indien de Opdrachtgever geen wijzigingen conform dit artikel doorgeeft met betrekking tot het aantal opgegeven personen, is Opdrachtnemer gerechtigd de prijs naar het oorspronkelijk aantal opgegeven personen te berekenen, dan wel bij meer personen dan het aantal opgegeven personen het meerverbruik achteraf op nacalculatiebasis in rekening te brengen.
  5. Wanneer voor de uitvoering van de overeenkomst toestemming van een derde nodig is, al dan niet in de vorm van vergunningen, staat Opdrachtgever ervoor in dat hij beschikt over alle in het kader van de diensten benodigde toestemming en/of vergunningen. Het niet verkrijgen van de vereiste toestemming en/of vergunning komt geheel voor risico van Opdrachtgever.

Artikel 5 Annulering door Opdrachtgever

  1. Bij annulering door Opdrachtgever veertien (14) dagen of minder voor de overeengekomen datum waarop Opdrachtnemer de Diensten zal verrichten, is Opdrachtnemer gerechtigd 20% van de overeengekomen prijs in rekening te brengen, alsdan dient Opdrachtgever overeenkomstig artikel 6 lid 2 van deze algemene voorwaarden de factuur te voldoen.
  2. Bij annulering door Opdrachtgever zeven (7) dagen of minder voor de overeengekomen datum waarop Opdrachtnemer de Diensten zal verrichten, is Opdrachtnemer gerechtigd 50% van de overeengekomen prijs in rekening te brengen, alsdan dient Opdrachtgever overeenkomstig artikel 6 lid 2 van deze algemene voorwaarden de factuur te voldoen.
  3. Bij annulering door Opdrachtgever binnen 48 uur (2 dagen) voor de overeengekomen datum waarop Opdrachtnemer de Diensten zal verrichten, is Opdrachtnemer gerechtigd 75% van de overeengekomen prijs in rekening te brengen, alsdan dient Opdrachtgever overeenkomstig artikel 6 lid 2 van deze algemene voorwaarden de factuur te voldoen.
  4. Bij annulering door Opdrachtgever binnen 24 uur (1 dag) voor de overeengekomen datum waarop Opdrachtnemer de Diensten zal verrichten, is Opdrachtnemer gerechtigd 100% van de overeengekomen prijs in rekening te brengen, alsdan dient Opdrachtgever overeenkomstig artikel 6 lid 2 van deze algemene voorwaarden de factuur te voldoen.
  5. Annulering kan uitsluitend schriftelijk of per e-mail.

Artikel 6 Betaling

  1. Opdrachtnemer is gerechtigd een aanbetaling van 65% van de overeengekomen prijs te verlangen. Deze aanbetaling dient door Opdrachtgever uiterlijk vijf (5) werkdagen voor de overeengekomen datum waarop Opdrachtnemer de Diensten zal verrichten te zijn betaald aan Opdrachtnemer. Indien Opdrachtnemer een aanbetaling verlangt, zendt zij daarvoor Opdrachtgever een aanbetalingsfactuur. Het restant van de overeengekomen prijs en eventueel meerverbruik wordt door Opdrachtnemer aansluitend aan de uitvoering van de overeenkomst als eindafrekening gefactureerd onder verrekening van voornoemde aanbetalingen. Indien een aanbetaling niet tijdig ontvangen is, heeft Opdrachtnemer het recht de Overeenkomst per direct te beëindigen en verdere uitvoering van de Diensten te weigeren, zonder in verzuim te geraken. Dit geldt als een annulering door Opdrachtgever en artikel 5 is van overeenkomstige toepassing.
  2. Met uitzonering van de aanbetalingsfactuur dient iedere factuur van Opdrachtnemer binnen veertien (14) dagen na factuurdatum, op een door Opdrachtnemer aan te geven wijze te zijn betaald.
  3. Indien Opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Opdrachtnemer is alsdan gerechtigd de wettelijke (handels)rente in rekening te brengen. De wettelijke (handels)rente wordt berekend over het opeisbare bedrag vanaf het moment dat Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
  4. Indien Opdrachtgever in verzuim is in de nakoming van zijn betalingsverplichtingen komen alle redelijke kosten ter verkrijgen van voldoening buiten rechte voor rekening van Opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten worden berekend overeenkomstig het Besluit Vergoeding voor Buitengerechtelijke incassokosten en zullen bedragen:
    a. 15% van het bedrag van de hoofdsom van de vordering over de eerste € 2.500,- van de vordering;
    b. 10% van het bedrag van de hoofdsom van de vordering over de volgende € 2.500,- van de vordering;
    c. 5% van het bedrag van de hoofdsom van de vordering over de volgende € 5.000,- van de vordering;
    d. 1% van het bedrag van de hoofdsom van de vordering over de volgende € 190.000,- van de vordering;
    e. 0,5% over het meerdere van de hoofdsom met een maximum van € 6.775,-.
  5. De in het voorgaande lid bedoelde vergoeding bedraagt tenminste € 40,-. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op Opdrachtgever worden verhaald.
  6. Indien Opdrachtgever een natuurlijke persoon, niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf, betreft, zijn de in het vierde en vijfde lid bedoelde buitengerechtelijke kosten verschuldigd indien Opdrachtgever in verzuim blijft nadat hij schriftelijk door Opdrachtgever is aangemaand tot betaling binnen een termijn van veertien (14) dagen, aanvangende dag na aanmaning, onder vermelding van de gevolgen van het uitblijven van betaling en de hoogte van de buitengerechtelijke kosten die Opdrachtgever alsdan verschuldigd zal zijn.
  7. Opdrachtnemer heeft het recht de door Opdrachtgever gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de vervallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente.
  8. Opdrachtgever is nimmer gerechtigd tot verrekening van het door hem aan Opdrachtnemer verschuldigde.
  9. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting van Opdrachtgever niet op.

Artikel 7 Overmacht

  1. Indien het verrichten van de overeengekomen Diensten door overmacht niet kan plaatsvinden, zal Opdrachtnemer zo spoedig mogelijk daarvan aan Opdrachtgever melding doen. Zo mogelijk biedt Opdrachtnemer onder dezelfde voorwaarden aan Opdrachtgever vervangende mogelijkheden aan op het overeengekomen tijdstip dan wel op een ander moment, tenzij Opdrachtgever aan Opdrachtnemer laat weten daarop geen prijs te stellen.
  2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Opdrachtnemer niet in staat is haar verplichtingen na te komen, werkstakingen in het bedrijf van Opdrachtnemer of van derden daaronder begrepen.

Artikel 8 Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor welke schade dan ook geleden door Opdrachtgever en/of diens gasten en/of degenen die hen vergezellen en/of derden, tenzij de schade het directe gevolg is van opzet of grove schuld van Opdrachtnemer.
  2. Iedere eventuele aansprakelijkheid van Opdrachtnemer, uit welken hoofde dan ook, is steeds beperkt tot maximaal de overeengekomen prijs van de Overeenkomst dan wel, indien dat meer is, het bedrag dat ter zake het betreffende geval door de aansprakelijkheidsverzekeraar van Opdrachtnemer vergoed wordt.
  3. Opdrachtnemer aanvaardt geen aansprakelijkheid voor enige schade veroorzaakt door haar ingeschakelde derden aan Opdrachtgever en/of diens gasten en/of degenen die hen vergezellen en/of derden, behoudens indien en voor zover de door Opdrachtnemer afgesloten aansprakelijkheidsverzekering tot uitkering komt; alsdan zal het bedrag van de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt zijn tot het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekeraar van Opdrachtnemer vergoed wordt.
  4. Bedrijfsschade en andere indirecte schade komen niet voor vergoeding in aanmerking. Opdrachtgever dient zich desgewenst tegen dergelijke schade te verzekeren. Mocht in rechte komen vast te staan dat Opdrachtnemer toch verantwoordelijk is voor bedrijfsschade en andere indirecte schade, dan zijn de leden 1, 2 en 3 van dit artikel van overeenkomstige toepassing.
  5. Iedere schade die door Opdrachtgever en/of diens gasten en/of degenen die hen vergezellen en/of derden aan Opdrachtnemer, het ondersteunend personeel en/of de zaken die in het kader van de Diensten worden gebruikt, komt voor rekening van Opdrachtgever.
  6. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden voor zover deze voorvloeien uit handelingen van Opdrachtgever en/of diens gasten en/of degenen die hen vergezellen en/of derden.

Artikel 9 Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op de Overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. De rechter in de vestigingsplaats van Opdrachtnemer is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft. Niettemin heeft Opdrachtnemer het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.
  3. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

Contact

Klompenmakerstraat 5
1991 JJ Velserbroek

+316 34010934
info@mmoodwineandfood.nl